Umierać szczęśliwym Fundacja Hospicjum Onkologiczne przedstawia najnowszy spot kampanii 1,5%, w którym porusza nadal trudny w naszym społeczeństwie temat, jakim jest umieranie. Tegoroczna kampania ma pobudzać do refleksji nt. tego, czy można być szczęśliwym, umierając. Tłumacząc, jak to możliwe, zachęca odbiorców do podzielenia się swoim podatkiem i wsparciu pacjentów hospicjum.– Dbamy o to, aby pacjenci hospicjum mogli swoją ostatnią podróż przeżyć godnie, bez bólu, w poczuciu bliskości i zrozumienia. Aby w tym najtrudniejszym czasie nie byli sami, a gdy tylko tego potrzebują, ktoś trzymał ich za rękę. Jednak by było to możliwe, musimy pozyskiwać więcej środków niż zapewnia nam kontakt z NFZ, dlatego prosimy o wsparcie naszych działań 1,5 % podatku. – wyjaśnia Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.Hospicjum to nie umieralniaOpieka paliatywna to w Polsce nadal temat tabu. Hospicja często postrzegane są jako “miejsca, do których przychodzi się umrzeć”, a powierzenie bliskiego pod ich opiekę oznacza “pozbycie się problemu”, jakim jest opieka nad pacjentem w ciężkim stanie. Fundacja chce walczyć z tymi stereotypami, pokazując, że w hospicjum można być szczęśliwym, radosnym i spokojnym, a skorzystanie z jego wsparcia to nic innego jak zadbanie o potrzeby bliskiego i swoje:– Zdajemy sobie sprawę, że pytania, które zadajemy budzą kontrowersje, ale właśnie w ten sposób chcemy zachęcać do dyskusji na temat tego, jak postrzegana jest, a jaka może być opieka nad pacjentem paliatywnym. W swojej pracy skupiamy się na zapewnieniu naszym pacjentom fachowej opieki medycznej i duchowej. W ten sposób staramy się także odciążać ich rodziny z obowiązków, które niejednokrotnie okazują się być ponad miarę ich możliwości psychicznych i fizycznych. Wszystko po to, by umożliwić naszym podopiecznym spędzenie razem czasu, który im pozostał jak najlepiej. To wszystko wymaga jednak znacznych nakładów finansowych, dlatego prosimy o wsparcie! – tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. KrzysztofaJak pomócKażdego miesiąca w FHO brakuje ponad 100 tys. zł, aby zapewniać, ale też utrzymywać opiekę na najwyższym poziomie. Jedną z form wsparcia Fundacji jest pomoc w postaci 1,5% podatku, które można przekazać hospicjum na stronielub wpisując w swój formularz PIT nr KRS 0000 128039. Środki z 1,5% Fundacja przeznaczy na realizację projektuHospicjum Plus, którego celem jest stałe podnoszenie jakości swoich usług.Dlaczego wartoFundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie od ponad 30 lat bezpłatnie otacza opieką pacjentów u kresu choroby nowotworowej. W skali roku zespół lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, psychologów i wolontariuszy zapewnia opiekę łącznie ponad 2 000 pacjentom w hospicjum stacjonarnym, domowym oraz poradni medycyny paliatywnej. Dzięki ich pracy, podopieczni Fundacji mają zapewnione najwyższej jakości opiekę medyczną i duchową, a także domową atmosferę, by swoje życie mogli dokończyć w jakości, poczuciu bezpieczeństwa, bliskości i zrozumienia. Fundacja wspiera także rodziny pacjentów w okresie żałoby.O twórcach kampaniiFHO już po raz trzeci realizuje kampanię we współpracy z agencją Grey Group Poland. W ubiegłych latach ukazały się spoty „Dobre umieranie” oraz „Umieranie to podróż w nieznane”, które cieszyły się sporym zainteresowaniem i uznaniem. Za udźwiękowienie spotów odpowiada studio Efektura, zaś głosu do tegorocznej kreacji użyczył aktor teatralny i telewizyjny, Sławomir Pacek. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland. Wszystkie osoby i firmy zaangażowane w tegoroczną kampanię wsparły Fundację na zasadach pro bono.
Jesteśmy przeszczęśliwi, że pomimo trudnych czasów, w jakich obecnie funkcjonujemy, wspieracie nas jeszcze bardziej! To dla nas bardzo wiele znaczy!
Dziękujemy, że jesteście i współtworzycie dom, którym jest FHO. Że dbacie, aby naszym podopiecznym żyło się lepiej. Aby pacjenci hospicjum mogli dokończyć swoją podróż w poczuciu bliskości i bezpieczeństwa. Aby umieranie było dobre.
Kosmiczny królik?Celem spotu jest zachęcenie podatników do przekazania 1 procenta podatku na rzecz FHO. Twórcy filmu po raz kolejny kładą nacisk na nietuzinkowość i nieoczywistość, aby wyróżnić go na tle innych produkcji 1-procentowych. W tym roku królik przenosi się z boiska (OBEJRZYJ) na nieznaną planetę, która ma symbolizować hospicjum jako miejsce przejścia z jednego świata w drugi. Nasz bohater jest łącznikiem i towarzyszem w podróży między tymi światami. – Królik w baśniowy sposób przedstawia rolę hospicjum w życiu jego pacjentów. Naszym zadaniem jest towarzyszyć podopiecznym Fundacji. Pomóc im bezboleśnie i w godności przejść przez resztę życia – wyjaśnia Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne. św. Krzysztofa.O twórcachWszystkie osoby i firmy zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie. W roli królika wystąpił Przemysław Bluszcz. Scenariusz spotu przygotowała Zdena Šišová. Za reżyserię i zdjęcia odpowiadał Paweł Tybora. Efekty komputerowe zapewnili: Magda Strękowska, Mikołaj Valencia, Dominik Laurysiewicz, Paweł Tybora. Producentami filmu są agencja Film it, Dariusz Pietrykowski i Andrzej Połeć, Producentem wykonawczym spotu jest Feliks Pastusiak. W realizację spotu zaangażowały się także agencje Muzyka Upright Music Polska, All For Movies, Studio SonoriaPełna obsada
Reżyseria i zdjęcia: Paweł Tybora
Scenariusz: Zdena Šišová
Obsada: Królik – Przemysław Bluszcz
Udźwiękowienie: Studio Sonoria
Realizator: Katarzyna Figat
Kierownik: produkcji Dorota Suske
Charakteryzacja: Milena Jura
Efekty komputerowe:
Magda Strękowska – animacja 3D
Mikołaj Valencia – kompozycja
Dominik Laurysiewicz – podmalówki
Paweł Tybora – kompozycja
Muzyka: Upright Music Polska
Atelier I oświetlenie: All For Movies
Sprzęt kamerowy: Remigiusz Przełożny
Producent wykonawczy Feliks Pastusiak
Produkcja: Film it, Dariusz Pietrykowski i Andrzej Połeć
Co robi królik?Twórcy filmu kładą nacisk na nietuzinkowość i nieoczywistość, aby wyróżnić go na tle innych produkcji 1-procentowych. W tym roku królik przenosi się zza biurka (OBEJRZYJ) na boisko i jako zawodnik FHO zachęca do przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji. „Królik, wzorem „Alicji w Krainie Czarów”, łączy hospicjum ze światem zewnętrznym. Chcemy odczarować hospicjum i pokazać, że jest tu miejsce na przymrużenie oka, sztukę, a nawet piłkę nożną” – wyjaśnia Dorota Jasińska, prezes Fundacji.O twórcachWszystkie osoby i firmy zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie. W roli królika wystąpił Przemysław Bluszcz, kibicami byli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 303 w Warszawie. Scenariusz spotu przygotowała Fundacja przy wsparciu Przemysława Bluszcza i Jakuba Stoleckiego. Za reżyserię, zdjęcia, montaż i stronę techniczną odpowiadał Jakub Stolecki, utalentowany operator kamery młodego pokolenia („Wojenne Dziewczyny”, „Pitbull. Ostatni Pies”, „Legendy Polskie”). Kostium królika zapewniła Katarzyna Borkowska, dzięki uprzejmości Teatru Roma. Sprzęt do nagrań Fundacja zawdzięcza firmie Cukry. Zdjęcia zrealizowano w obiekcie sportowym Szkoły Podstawowej nr 303 w Warszawie.