Chcę pomóc

Czy umieranie może być dobre?

15.04.2022

Fundacja Hospicjum Onkologiczne i agencja reklamowa Grey Group Poland po raz kolejny poruszają trudny temat jakim jest umieranie.

Grey Group Poland kontynuuje działania pro bono dla Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO). Niezmiennym celem współpracy jest pozyskanie dla fundacji finansowania z 1% podatku oraz dalsze przełamywanie tabu jakim jest umieranie.

Tematem tegorocznej kampanii jest wartość jaką niesie za sobą „spokojne umieranie”, szczególnie w dzisiejszych czasach. Spot przygotowany przez agencję Grey odpowiada na trudne pytanie – czy umieranie może być dobre?

W tegorocznej kampanii 1% zadajemy kontrowersyjne pytanie dotyczące śmierci. Czy umieranie może być dobre? Wiele osób słysząc je może nie zgodzić się z tą tezą. My wierzymy jednak, że gdy umieranie jest spodziewane, spokojne, z kimś obok, kto trzyma za rękę to może być dobre. Spokojne umieranie jest bardzo dużą wartością. Szczególnie w dzisiejszych czasach mówi Maciej Krawczyk z Grey Group Poland.

Przemysław Bluszcz i Aleksander Dębicz w kampanii

W tegorocznej odsłonie spotu narratorem został, Przemysław Bluszcz. Aktor współpracuje z fundacją od wielu lat. Dotychczas zrealizował już cztery kampanie w 2017 i 2020 roku. Warto zaznaczyć, że po raz kolejny odbiorcy mogą zachwycać się utworem muzycznym skomponowanym specjalnie na potrzebę projektu FHO 1% przez Aleksandra Dębicza – wspaniałego polskiego pianistę i kompozytora.

Kampania społeczna nie tylko zachęca do przekazywania 1% podatku dochodowego na rzecz FHO, ale także przybliża temat śmierci, który nadal jest zbyt rzadko poruszany w naszym społeczeństwie.

Fundacja Hospicjum Onkologiczne od 32 lat wspiera pacjentów onkologicznych w ostatnich chwilach ich życia, zarówno w ramach hospicjum stacjonarnego jak i domowego. Głównym priorytetem FHO jest wspieranie pacjentów paliatywnych, nie zapominając jednocześnie o ich rodzinach.

– Nadrzędnym celem działań FHO jest zapewnienie pacjentom hospicjum możliwie najlepszych warunków na resztę życia. Czasem mowa o kilku miesiącach, a czasem kilku dniach czy nawet godzinach. Niezależnie od tego, ile czasu zostało naszym podopiecznym, każda z tych chwil powinna być przeżyta w jakości. Na tę jakość składa się profesjonalna opieka medyczna, ale przede wszystkim bliskość drugiego człowieka. Poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia. I to staramy się zapewniać naszym pacjentom bez względu na okoliczności. – mówi Dorota Jasińska, prezes Zarządu Fundacji.

To już kolejna odsłona współpracy Grey Group Poland i FHO. W zeszłym roku ukazała się pierwsza kampania „Umieranie to podróż w nieznane”, która zdobyła spore uznanie. Za działania komunikacyjne dla Fundacji, także na zasadach pro bono, odpowiada agencja Ogilvy PR Polska (dawniej Cohn&Wolfe). Koordynacją przygotowania oprawy muzycznej zajęło się MassiveMusic Warsaw, udźwiękowieniem zaś Efektura. Przy montażu obrazu współpracował Sławomir Mocur. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.

Z całego serca dziękujemy wszystkim zaangażowanym w powstanie tegorocznej kampanii! TO dla nas OGROMNA POMOC i WIELKI KROK w realizacji naszej misji i celów!

Działania fundacji można wesprzeć przekazując 1% podatku.

Czytaj również

Zagłosuj na najlepsze prace plastyczne w konkursie „Przyjaźń! 🎨🌼

Pola Nadziei Bramki

Zagłosuj na najlepsze prace plastyczne w konkursie „Przyjaźń! 🎨🌼

17.03.2025

Serdecznie zapraszamy do udziału w głosowaniu na najlepsze prace plastyczne w ramach konkursu „Przyjaźń”, organizowanego w ramach programu Pola Nadziei w naszym hospicjum w Bramkach. Przedszkolaki oraz uczniowie szkół podstawowych wykazali się niezwykłą kreatywnością, ukazując, czym jest prawdziwa przyjaźń – szczególnie ta, która rozkwita w hospicjum. Ich prace są pełne ciepła, wzruszeń i wyjątkowych interpretacji tego pięknego uczucia. Teraz to Ty możesz zdecydować, które z nich zostaną wyróżnione! Jak zagłosować? 📌 Kliknij w post odpowiadający wybranej kategorii wiekowej (poniżej). 📌 Oddaj swój głos, reagując „Lubię to” 👍 lub „Super” ❤️ pod wybraną pracą. 📌 Cztery prace z największą liczbą głosów zostaną zaprezentowane w specjalnej galerii na terenie Fundacji. Głosuj w poszczególnych kategoriach wiekowych: 👶 Przedszkolaki  👦 Klasy 1-4  🧑 Klasy 5-8   📅 Głosowanie trwa do 31 marca 2025 r! 📢 Wyniki ogłosimy 2 kwietnia 2025 r.!   Dziękujemy wszystkim małym artystom za ich wielkie serca! ❤️🌻

Więcej

Praca dla fizjoterapeuty w hospicjum stacjonarnym w Warszawie

24.01.2025

Szukasz pracy, w której Twoje umiejętności realnie zmieniają życie pacjentów? Dołącz do zespołu specjalistów w naszym hospicjum w Warszawie. Oferujemy: Zatrudnienie na pełen etat, Wynagrodzenie zgodne z ustawą o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia. Wymagamy: Prawa...

Więcej

Zapraszamy na Magiczne Ognisko na rzecz pacjentów hospicjum

18.11.2024

Już 8 grudnia 2024 r. nasz ogród wypełni się magiczną atmosferą nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia. Serdecznie zapraszamy na Magiczne Ognisko, wydarzenie pełne świątecznej magii, wsparcia i serdeczności!

Więcej

Potrzebujemy Twojego wsparcia!

Zapewniamy opiekę łącznie ponad 3 000 pacjentów rocznie w ramach hospicjów stacjonarnych w Warszawie i Bramach oraz hospicjum domowego w Warszawie. Dzięki Twojej pomocy możemy to robić nieprzerwanie.

Zobacz, jak

możesz pomóc

Sprawdź