Dobra Aukcja 2019: ludzie muzyki dla pacjentów hospicjum
dobra aukcja
05.07.2019
Druga edycja Dobrej Aukcji Fundacji Hospicjum Onkologiczne w Warszawie dobiegła końca. Odbyło się 55 licytacji na łączną kwotę blisko 90 tys. zł (stan konta na 5 lipca). Do akcji dołączyli m.in. Lenny Kravitz, Pat Metheny, Kayah, Aga Zaryan, Wojtek Mazolewski, John Porter, Michał Urbaniak, Perfect, Wojtek Sokół, Natalia Przybysz i Krzysztof Zalewski.
Ostatnie licytacje zakończyły się 30 czerwca 2019 r. Na liczniku akcji 5 lipca widnieje kwota 87 552 zł. W projekt włączyli się m.in. Lenny Kravitz, Pat Metheny, Michał Urbaniak, Kayah, Kuba Badach, zespół Perfect, Aga Zaryan, Wojtek Mazolewski, John Porter, Fisz i Emade, Novika, Magdalena Steczkowska, Krzysztof Zalewski, Natalia Przybysz, O.S.T.R. czy Wojtek Sokół. Swoją pomoc ofiarowali także dziennikarze muzyczni, Marek Sierocki, Marek Niedźwiecki, Roman Rogowiecki oraz Hirek Wrona. Na Dobrą Aukcję trafiły płyty, gitary, skrzypce, fotografie, nagrody muzyczne oraz spotkania z artystami i dziennikarzami. Akcję można było wspierać poprzez licytację, wpłaty bezpośrednie, zakup cegiełek oraz wystawianie własnych przedmiotów na aukcję w serwisie allegro.pl. “Jesteśmy wzruszeni otwartością i wsparciem artystów, dziennikarzy muzycznych i partnerów akcji i oczywiście licytujących. Wspólnymi siłami zrobiliśmy coś naprawdę dobrego dla pacjentów hospicjum, za co wszystkim z całego serca dziękujemy” – mówi Dorota Jasińska, prezes FHO.
Emocje do ostatnich chwil
W Dobrej Aukcji 2019 licytowało blisko 500 osób. Zgodnie z przewidywaniami najgoręcej było ostatniego dnia, tuż przez zakończeniem akcji. Największą sumę osiągnęła gitara podpisana przez Lenny’ego Kravitza – 20 100 zł. Platynowa płyta Wojtka Sokoła została wylicytowana za 12 670 zł, a gitarę z autografem Pata Metheny fan artysty kupił za 9 905 zł. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także
spotkania, w tym z Krzysztofem Zalewskim, które sięgnęło poziomu 4 500 zł.
Szczytny cel
Pieniądze z Dobrej Aukcji zasilą program Hospicjum Plus (fho.dev.viewone.pl/hospicjumplus). Fundacja wykracza w nim poza standardy czysto medyczne, zapewniając chorym kompleksową opiekę, dbając o wypełnienie czasu różnorodną aktywnością. Aby sprostać temu zadaniu, FHO musi każdego miesiąca znaleźć znaczne środki finansowe, choćby na sprzęt medyczny i rehabilitacyjny. Nie jest to łatwe, ponieważ miesięczna luka finansowa Fundacji wynosi ok. 200 000 zł. Dlatego FHO organizuje wiele akcji charytatywnych, w tym Dobrą Aukcję.
Orkiestra FHO
W projekt Fundacji wszystkie firmy i instytucje włączyły się pro bono. Partnerem technologicznym projektu było Allegro. Fundacja po raz kolejny mogła liczyć na wsparcie kreatywnej agencji marketingowej Lungo, PGE Narodowego, Hotelu InterContinental Warszawa oraz Fundacji Godła Polskiego Teraz Polska. Do akcji dołączyli także Kuźnia Kulturalna, Hard Rock Cafe Warszawa, Press Service Monitoring Mediów, marszalstudio, Cukry oraz agencja Key PR.
O Dobrej Aukcji
To charytatywny projekt realizowany przez Fundację Hospicjum Onkologiczne. Akcja opiera się na jednomiesięcznych, tematycznych licytacjach w internecie na rzecz pacjentów hospicjum. Pierwsza odsłona (2018) poświęcona była piłce nożnej na czele z futbolówką z 1977 r. Piłka podpisana przez m.in. Kazimierza Deynę, Zbigniewa Bońka i Jana Tomaszewskiego wylicytowana została za 200 000 zł! Więcej o edycji 2018 na dobraaukcja.pl/2018.