Przemysław Bluszcz w 1-procentowym spocie FHO
04.04.2018
Przemysław Bluszcz („Pakt”, „Czas Honoru”, „Drogówka”, „Czerwony Pająk”) ponownie wcielił się w rolę królika. Tym razem Ambasador FHO pokazuje na boisku piłkarskim, że 1% daje Fundacji kopa do działania.
Co robi królik?
Twórcy filmu kładą nacisk na nietuzinkowość i nieoczywistość, aby wyróżnić go na tle innych produkcji 1-procentowych. W tym roku królik przenosi się zza biurka (OBEJRZYJ) na boisko i jako zawodnik FHO zachęca do przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji. „Królik, wzorem „Alicji w Krainie Czarów”, łączy hospicjum ze światem zewnętrznym. Chcemy odczarować hospicjum i pokazać, że jest tu miejsce na przymrużenie oka, sztukę, a nawet piłkę nożną” – wyjaśnia Dorota Jasińska, prezes Fundacji.
O twórcach
Wszystkie osoby i firmy zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie. W roli królika wystąpił Przemysław Bluszcz, kibicami byli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 303 w Warszawie. Scenariusz spotu przygotowała Fundacja przy wsparciu Przemysława Bluszcza i Jakuba Stoleckiego. Za reżyserię, zdjęcia, montaż i stronę techniczną odpowiadał Jakub Stolecki, utalentowany operator kamery młodego pokolenia („Wojenne Dziewczyny”, „Pitbull. Ostatni Pies”, „Legendy Polskie”). Kostium królika zapewniła Katarzyna Borkowska, dzięki uprzejmości Teatru Roma. Sprzęt do nagrań Fundacja zawdzięcza firmie Cukry. Zdjęcia zrealizowano w obiekcie sportowym Szkoły Podstawowej nr 303 w Warszawie.