Chcę pomóc

Ostatnie licytacje zakończyły się 30 czerwca 2019 r. Na liczniku akcji 5 lipca widnieje kwota 87 552 zł. W projekt włączyli się m.in. Lenny Kravitz, Pat Metheny, Michał Urbaniak, Kayah, Kuba Badach, zespół Perfect, Aga Zaryan, Wojtek Mazolewski, John Porter, Fisz i Emade, Novika, Magdalena Steczkowska, Krzysztof Zalewski, Natalia Przybysz, O.S.T.R. czy Wojtek Sokół. Swoją pomoc ofiarowali także dziennikarze muzyczni, Marek Sierocki, Marek Niedźwiecki, Roman Rogowiecki oraz Hirek Wrona. Na Dobrą Aukcję trafiły płyty, gitary, skrzypce, fotografie, nagrody muzyczne oraz spotkania z artystami i dziennikarzami. Akcję można było wspierać poprzez licytację, wpłaty bezpośrednie, zakup cegiełek oraz wystawianie własnych przedmiotów na aukcję w serwisie allegro.pl. “Jesteśmy wzruszeni otwartością i wsparciem artystów, dziennikarzy muzycznych i partnerów akcji i oczywiście licytujących. Wspólnymi siłami zrobiliśmy coś naprawdę dobrego dla pacjentów hospicjum, za co wszystkim z całego serca dziękujemy” – mówi Dorota Jasińska, prezes FHO. Emocje do ostatnich chwil W Dobrej Aukcji 2019 licytowało blisko 500 osób. Zgodnie z przewidywaniami najgoręcej było ostatniego dnia, tuż przez zakończeniem akcji. Największą sumę osiągnęła gitara podpisana przez Lenny’ego Kravitza – 20 100 zł. Platynowa płyta Wojtka Sokoła została wylicytowana za 12 670 zł, a gitarę z autografem Pata Metheny fan artysty kupił za 9 905 zł. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także spotkania, w tym z Krzysztofem Zalewskim, które sięgnęło poziomu 4 500 zł. Szczytny cel Pieniądze z Dobrej Aukcji zasilą program Hospicjum Plus (fho.dev.viewone.pl/hospicjumplus). Fundacja wykracza w nim poza standardy czysto medyczne, zapewniając chorym kompleksową opiekę, dbając o wypełnienie czasu różnorodną aktywnością. Aby sprostać temu zadaniu, FHO musi każdego miesiąca znaleźć znaczne środki finansowe, choćby na sprzęt medyczny i rehabilitacyjny. Nie jest to łatwe, ponieważ miesięczna luka finansowa Fundacji wynosi ok. 200 000 zł. Dlatego FHO organizuje wiele akcji charytatywnych, w tym Dobrą Aukcję. Orkiestra FHO W projekt Fundacji wszystkie firmy i instytucje włączyły się pro bono. Partnerem technologicznym projektu było Allegro. Fundacja po raz kolejny mogła liczyć na wsparcie kreatywnej agencji marketingowej Lungo, PGE Narodowego, Hotelu InterContinental Warszawa oraz Fundacji Godła Polskiego Teraz Polska. Do akcji dołączyli także Kuźnia Kulturalna, Hard Rock Cafe Warszawa, Press Service Monitoring Mediów, marszalstudio, Cukry oraz agencja Key PR. O Dobrej Aukcji To charytatywny projekt realizowany przez Fundację Hospicjum Onkologiczne. Akcja opiera się na jednomiesięcznych, tematycznych licytacjach w internecie na rzecz pacjentów hospicjum. Pierwsza odsłona (2018) poświęcona była piłce nożnej na czele z futbolówką z 1977 r. Piłka podpisana przez m.in. Kazimierza Deynę, Zbigniewa Bońka i Jana Tomaszewskiego wylicytowana została za 200 000 zł! Więcej o edycji 2018 na dobraaukcja.pl/2018. Muzyka łączy ludzi Do projektu włączyło się już ponad 20 zagranicznych i polskich artystów, m.in. Lenny Kravitz, Pat Metheny, Michał Urbaniak, Skaldowie, Lebowski, Aga Zaryan, Krzysztof Zalewski, Natalia Przybysz, Kamil Bednarek czy Wojciech Mazolewski i John Porter. W tegorocznej edycji akcji organizatorzy stawiają przede wszystkim na niepowtarzalne przeżycia. Podczas licytacji obok takich przedmiotów jak gitara z autografem Lennego Kravitza, skrzypce Michała Urbaniaka czy platynowa płyta Wojtka Sokoła, znajdziemy też spotkania ze znanymi wykonawcami jak Muniek Staszczyk, Krzysztof Zalewski, Skaldowie, Raz Dwa Trzy, Fisz i Emade, Bednarek Band czy O.S.T.R. Na licytację trafiły także spotkania z dziennikarzami muzycznymi: Markiem Sierocki, Markiem Niedźwieckim, Romanem Rogowieckim i Hirkiem Wroną. Dlaczego warto Środki finansowe pozyskane podczas Dobrej Aukcji, przeznaczymy na rozwój programu HOSPICJUM PLUS, w którym wdrażamy najwyższe normy opieki medycznej. Celem Dobrej Aukcji jest także odczarowywanie wizerunku hospicjum, kojarzonego często wyłącznie z szarością, smutkiem i śmiercią. Chcemy pokazać miejsce, w którym nadal trwa życie, gdzie pacjenci odnajdują swój dom, gdzie jest przestrzeń także dla dobrych, pięknych emocji. Chętni do pomagania będą mogli wesprzeć akcję nie tylko poprzez licytowanie przedmiotów, ale też wpłaty bezpośrednie, zakup cegiełek oraz – co bardzo ważne – wystawianie własnych przedmiotów na aukcję. Wszystkie licytacje będą bowiem trwać w serwisie allegro.pl. Orkiestra FHO W projekt Fundacji wszystkie firmy i instytucje włączyły się pro bono. Partnerem technologicznym projektu jest Grupa Allegro. Fundacja po raz kolejny może liczyć na wsparcie kreatywnej agencji marketingowej Lungo, PGE Narodowego (29 maja 2019 r. na fasadzie obiektu wyświetlany będzie adres internetowy Dobrej Aukcji), hotelu Intercontinental Warsaw oraz Fundacji Godła Polskiego Teraz Polska. Do akcji dołączyli także Hard Rock Cafe Warsaw, Press Service Monitoring Mediów, Marszalstudio, Cukry oraz Key PR. Dobra Aukcja Akcja opiera się na trwających przez 1 miesiąc, tematycznych licytacjach w internecie na rzecz pacjentów hospicjum. Edycja 2019 jest drugą odsłoną Dobrej Aukcji, a jej motywem przewodnim została muzyka. Motywem przewodnim pierwszej edycji Dobrej Aukcji (2018 r.) była piłka nożna. Białym krukiem podczas licytacji była futbolówka z podpisami piłkarzy z igrzysk w Montrealu (1976) i mundialu w Argentynie (1978). Piłka została wylicytowana za 200 tys. zł! Więcej o Dobrej Aukcji 2018 można znaleźć na dobraaukcja.pl. Tegoroczną edycję programu zainauguruje konferencja na PGE Narodowy (29 maja 2019 r.), w której uczestniczyć w będą Natalia PrzybyszAGA ZARYANWojciech Mazolewski oraz John Porter. Konferencję poprowadzi Marek Sierocki.
Dobrą Aukcję będzie można wspierać na wiele sposobów: poprzez licytowanie przedmiotów, wpłaty bezpośrednie, zakup cegiełek, a także WYSTAWIANIE WŁASNYCH przedmiotów na aukcję. Dlatego wszystkich, którzy chcą współtworzyć projekt zachęcamy do kontaktu już dziś. Udostępniajcie, trzymajcie kciuki i odliczajcie z nami na dobraaukcja.pl! Będzie się działo! AllegroPGE NarodowyDiamond Moments – Imprezy okolicznościowe i eventy dla firmLUNGO Agencja MarketingowaHard Rock Cafe WarsawKuźnia KulturalnaInterContinental WarsawTeraz PolskaMarszalSTUDIOPRESS-SERVICE Monitoring MediówCukry, dziękujemy, że jesteście z nami!
Wielkimi krokami zbliża się 2. edycja Dobrej Aukcji, projektu, w którym przez jeden miesiąc w roku poprzez internetowe licytacje, FHO zachęca ludzi do wsparcia pacjentów hospicjum. Podobnie jak w ubiegłorocznej edycji PRESS-SERVICE Monitoring Mediów nieodpłatnie dostarcza Fundacji przegląd mediów na temat projektu, z prasy, radia, telewizji, internetu i social media. FHO prowadzi coraz więcej działań PR-owych, aby dotrzeć do jak największej liczby osób z prośbą o wsparcie dla pacjentów hospicjum. Jednym z nich jest kontakt z mediami, za pośrednictwem których prosimy o pomoc. Dlatego coraz bardziej potrzebujemy profesjonalnych rozwiązań do mierzenia skuteczności tych działań. Dzięki usługom PRESS-SERVICE Monitoring Mediów możemy dowiedzieć się, jaki był zwrot medialny naszych akcji. To dla nas ogromne udogodnienie. Dziękujemy! Tego meczu nie dało się przegrać, ale rozmiar sukcesu zaskoczył wszystkich! Fundacja Hospicjum Onkologiczne dzięki Dobrej Aukcji zebrała aż 230 645 zł, które w całości przekazane zostaną na rzecz pacjentów będących pod opieką fundacji. W licytację zaangażowało się wielu znanych i cenionych powszechnie ludzi, takich jak Maciej Szczęsny, Stefan Szczepłek, Dariusz Szpakowski, Łukasz Fabiański, Michał Pol czy Jacek Gmoch. To w dużej mierze dzięki nim Fundacji udało się osiągnąć tak fantastyczny rezultat. Na największe podziękowania zasługują jednak osoby, które z sercem na dłoni wzięły udział w licytacji, wpłaciły dowolną sumę na konto, kupiły cegiełkę czy wystawiły na aukcję własne przedmioty. – To naprawdę niesamowite, że na tym świecie jest tyle bezinteresownych osób, które zechciały pomóc naszym pacjentom. Zupełnie nie spodziewaliśmy się takiej sumy. Przeszło 230 tysięcy złotych to kwota, którą na pewno dobrze i mądrze wykorzystamy. Jeszcze raz bardzo chciałbym podziękować wszystkim osobom, które włączyły się w tę ważną akcję. Dziękujemy za każdą złotówkę, która przyczyniła się do tego niezwykłego sukcesu. Chciałbym też zaznaczyć, że to nie ostatnia taka akcja i na pewno usłyszą o nas państwo również za rok! – mówi Marcin Milczarski, koordynator całego przedsięwzięcia. W Dobrej Aukcji wylicytować było można m. in. piłkę z historycznymi podpisami członków reprezentacji z końca lat 70., piłkę sygnowaną przez obecną reprezentację, koszulki z podpisami polskich piłkarzy, rękawice Łukasza Fabiańskiego z sentymentalną wszywką, spotkanie z Dariuszem Szpakowskim oraz szereg innych, niepowtarzalnych gadżetów i emocji ze świata piłki nożnej. Ogromnym zaskoczeniem dla wszystkich było jednak zakończenie licytacji, w której historyczna piłka z podpisem m. in. Kazimierza Deyny kupiona została za 200 000 złotych! Człowiekiem o ogromnym sercu okazał się pan Marek Małecki, Prezes Zarządu firmy Solbet z Solca Kujawskiego. – Firmie Solbet bliskie są umiłowanie ojczyzny i pomoc słabszym. Ta piłka przyniosła szczęście w roku 1977. Doczekała się, że i teraz są porządni ludzie, jak pan Nawałka i pan Boniek, którzy poprowadzą naszą reprezentację znowu do szczęścia! A komu należy dać szczęście? Ludziom słabszym z hospicjum, dlatego z optymizmem przystąpiliśmy do licytacji, a wygraliśmy to tylko dlatego, że nie było lepszych. Wspieramy również inne, liczne inicjatywy charytatywne i jesteśmy z tego dumni – opowiada pan Marek. W inicjatywie Dobra Aukcja liczyła się każda złotówka. Dzięki dobrym chęciom i przede wszystkim – dobrym sercom udało się zebrać sumę pieniędzy, która pokryje wiele bieżących wydatków Fundacji oraz zapewni pacjentom godne przeżywanie ich ostatnich dni Partnerem technologicznym Dobrej Aukcji jest Allegro.pl – wszystkie licytacje przeprowadzone były poprzez platformę Charytatywni Allegro. Merytorycznie akcję wspierał Polski Związek Piłki Nożnej, a pro bono w projekt zaangażowały się również: Grupa Marketingowa Walk, agencja Lungo, PGE Narodowy, Hotel Marriott Warszawa, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, Shot Art, Sodexo, naTemat.pl, Telewizja Polska SA z patronatem TVP Sport i Przeglądu Sportowego. Z taką drużyną wygrana była pewna! Kilka miesięcy temu, podczas porządków w archiwum, znaleźliśmy w sejfie dar od rodziny pacjenta – futbolówkę z podpisami piłkarzy. Szybko odkryliśmy, że nie jest to zwykła piłka, ale jedyna taka biedronka podpisana przez takie legendy jak Jacek Gmoch, Zbigniew Boniek, Adam Nawałka, Kazimierz Deyna czy Jan Tomaszewski.  Po 40 latach w przededniu wyjazdu biało-czerwonych na mundial do Rosji, piłka wraca do gry. I to w jakim stylu! Naprawdę dobrym, bo w barwach FHO!   Na Aukcji nie zabraknie też oryginalnych koszulek z autografami obecnych piłkarzy, rękawic bramkarskich Łukasza Fabiańskiego, wspólnego oglądania meczu z Dariuszem Szpakowskim, biletów na mecze kadry i wielu innych unikatowych pamiątek piłkarskich. Przewidziany jest także KONKURS o bilety na mecz reprezentacji Polski z Litwą! Dołącz do naszej drużyny na dobraaukcja.pl. Gramy zespołowo Dobra Aukcja to nie tylko piłka. To inicjatywa, w której tak jak w FHO, najważniejsza jest gra zespołowa i walka do samego końca: – Nasi pacjenci, kiedy przychodzą do nas, to w wielu przypadkach przestraszeni, niepewni jutra ludzie. Otaczamy ich ciepłem, serdecznością i po pewnym czasie pojawiają się oznaki otwierania na ludzi, budzi się zaufanie, czasami uśmiech i chęć życia do końca. Tak rozumiemy naszą misję: troską o życie do ostatnich chwil. – wyjaśnia Marcin Milczarski, fundraiser i koordynator projektów społecznych w FHO Więcej niż hospicjum W futbolu, podobnie jak w życiu, warto grać do ostatniego gwizdka. W Hospicjum Onkologicznym św. Krzysztofa walkę w “ostatnich minutach meczu” toczymy codziennie – o godność odchodzenia, opiekę na najwyższym poziomie oraz zwykłą ludzką bliskość, ciepło i akceptację. Dążymy do tego, aby stać się wzorcem opieki paliatywnej w Polsce, wyznaczać najlepsze normy opieki, by człowiek był człowiekowi przyjacielem. To trudne i wymagające przedsięwzięcie, pochłaniające znaczne nakłady finansowe. Właśnie programowi HOSPICJUM PLUS poświęcamy Dobrą Aukcję. Jesteśmy drużyną W naszej drużynie grają już: Maciej Szczęsny, Dariusz Szpakowski, Stefan Szczepłek, Michał Pol, Łukasz Fabiański, Kuba Błaszczykowski, a także PZPN, Walk PR, allegro.pl,  agencja LungoPGE NarodowySodexo, Fundacja Godła Polskiego Teraz Polska, Marroitt Warsaw, Shot Art oraz Telwizja Polska.  Ty też możesz pomóc. Bądź z nami od pierwszego do ostatniego gwizdka! Razem wygramy ten mecz! Dobra Aukcja potrwa do 25 maja 2018 roku. Zapraszamy do udziału w konkursie przygotowanym w ramach Dobrej AukcjiDo wygrania 5 biletów na mecz towarzyski Polska-Litwa 12 czerwca 2018 r. na stadionie PGE Narodowy. Zgodnie z zasadą fair play, dbamy o to, aby każdy z uczestników aukcji  miał szansę na swoją porcję sportowych emocji 🙂 Dlatego przygotowaliśmy konkurs na najbardziej kreatywne zdjęcie pt. “Tak kibicuję!”. Jak to działa?
  1. Wpłać dowolną kwotę na rzecz FHO przez dobraaukcja.pl do 27 maja 2018 r.
  2. Opublikuj post w trybie publicznym, oznacz profil Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa i dodaj hashtag #dobraaukcjakonkurs.
  3. Do posta dodaj zdjęcie pt. “Tak kibicuję!”
Konkurs rozpoczyna się 25 kwietnia 2018 r. o godz. 00:00 i trwa do 27 maja 2018 r. do godz. 23:59. Powodzenia! Zapoznaj się z REGULAMINEM KONKURSU.